NAUKA ZDALNA 3.04.2020 - KLASY I-III
- 03 kwiecień 2020
- Anna Kozłowska
KLASA I
Język polski:
Zapamiętaj g należy do spółgłosek i oznaczamy je kolorem niebieskim. Napisz palcem po strzałkach litery G i g pisane, następnie napisz te litery palcem na stoliku.
Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 s.36.
Przeczytaj tekst o dziewczynkach s.38 podręcznik. Naucz się czytać 3 pierwszych zdań tego tekstu.
Matematyka:
Wykonaj polecenia: Zrób dwa kroki do przodu, trzy do tyłu, ręce w górę, na boki, do tyłu- klaśnięcie. Zwrot w prawo i pięć kroków do przodu, zwrot w lewo i dwa kroki do przodu. Dwa obroty wokół własnej osi w lewo i trzy w prawo.
Otwórz podręcznik do matematyki s.36.Zwróć uwagę na ilustrację. Następnie policz zwierzęta ,które na niej występują.
Ułóż ustnie tekst zadania o mrówkach i biedronkach. Rozwiąż zadanie w zeszycie.
Przyroda:
Poproś rodzica o przeczytanie informacji zawartych w prezentacji nt. ptaków przylatujących do Polski na wiosnę.
Postaraj się zapamiętać jak najwięcej informacji.
Ptaki powracające na wiosnę do Polski:
1. BOCIAN BIAŁY
Bocian biały był dawniej uważany za zwiastuna szczęścia. Żywi się nie tylko żabami (wbrew przekonaniu żabami raczej niechętnie) ale również owadami, i drobnymi ssakami. Poluje głównie na łąkach. Gnieździ się: na kominach, starych stodołach i słupach elektrycznych. Jedna para zajmuje jedno gniazdo przez wiele lat. Przed odlotem na zimę bociany zbierają się w tak zwane sejmiki.
2. JASKÓŁKA
Jaskółka oknówka jest łatwa do rozpoznania po białym kuprze. Występuje najczęściej w pobliżu wód, na wsiach i także w miastach. Gniazduje w koloniach na budynkach (pod stropami lub we wnękach okiennych) i skalnych ścianach. Gniazdo ulepione z gliny lub błota. Budowa gniazda trwa około dwóch tygodni. W maju samica składa 4-6 jaj. Późną jesienią gromadzą się w stada i odlatują do Afryki. Młode oknówki osiedlają się bardzo blisko swojego miejsca urodzenia.
3. SZPAK
Szpak jest bardzo pospolitym, dosyć małym ptakiem. W szacie spoczynkowej jego tułów i głowa usiane są białawymi kropkami. Żeruje głównie na ziemi poszukując różnych owadów, a później owoców, ale w miastach szpaki także przestawiają się na odpadki. Jego śpiew często złożony jest z naśladownictwa głosów innych ptaków. Występuje na obrzeżach lasów, pojedynczych drzewach, parkach i ogrodach. Gniazduje w dziuplach i skrzynkach lęgowych. Na dnie układa suche gałęzie i pióra. W maju Samica składa 3-6 jasnoniebieskich jaj. Odlatują między wrześniem ,a listopadem, ale miejskie populacje często zimują w Polsce.
4. SKOWRONEK
Skowronek polny jest najliczniejszym ptakiem pól i łąk .Masywny z białym brzuchem i krótkim, grubym dziobem. Zaraz po powrocie z zimowiska skowronki łączą się w pary. Samce śpiewają od wschodu do zachodu słońca wznosząc się w locie. Gniazdo jest to dołek w ziemi wyłożony trawą i końskim włosiem. Samica składa 4-5 jaj. Po 10 dniach od wyklucia młode umieją latać i zbierać pokarm, a ich rodzice przystępują do drugiego lęgu, a potem nawet i do trzeciego. Skowronki żywią się owadami, roślinami i nasionami.
5. ŻURAW
Żuraw jest dużym ptakiem. Gniazduje na terenach podmokłych, często w lasach. Żeruje na wilgotnych łąkach, także na polach. Duże gniazdo buduje z mchów, zeschłej trzciny i trawy na podwyższeniu terenu, często otoczone jest płytką wodą. Żuraw żywi się drobnymi gryzoniami, owadami, robakami a także jagodami i młodymi pędami roślin, nasionami. Podczas całego roku żurawie wydają charakterystyczny, bardzo głośny głos. Na przełomie października i listopada zbierają się na noclegowiskach liczących nawet kilka tysięcy osobników . Później ptaki wspólnie odlatują na zimowisko.
JĘZYK NIEMIECKI
Zadanie 1 Proszę wykonać rysunek do zdania: Ich male und zeichne gern.
(Ja chętnie maluję i rysuję)
Zadanie 2 Obejrzyj kolejną baśń Braci Grimm i opowiedz jej treść rodzicom.
Miłej pracy!
KLASA II
Edukacja polonistyczna -
Temat: Dbamy o honor.
- Kolejność wydarzeń w opowiadaniu „Pesteczka” – rozwijanie umiejętności porządkowania, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia w przepisywaniu (ćw. pol. – społ. s. 64).
- Mam odwagę się przyznać – ćwiczenia ortograficzne i słownikowe (ćw. pol. – społ. S. 65).
- Dzieci zapisują zdania w zeszycie i uzupełniają kończąc wyrazami : honor, bohaterstwo.
- a)Jarek zachował się jak prawdziwy…………………. .
- b)Wykazał się…………………. .
- c)Kasia przyznała się do winy, więc zachowała się…………. .
- d)Kiedy idę do dentysty, zachowuje się jak prawdziwy……………. .
- Dyktando obrazkowe – wyrazy z h, ćwiczenia w pisaniu (ćw. pol. – społ. S. 65). Dzieci czytają informacje Zapamiętaj! Przepisują wyrazy z h do zeszytów.
Edukacja matematyczna-
Temat: Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 60, typu 21+ 30 =. C.d.
- Dodawanie w zakresie 60- wykonanie obliczeń według podanego wzoru, dobieranie działań w pary (ćw..mat. – przyr. s.37).
- Zadanie dodatkowe (utrwalające ) ćw. mat. –przyr. s.77.
KLASA III
Edukacja polonistyczna
Temat: Powtórzenie materiału z gramatyki.
- Wykonaj ćw. na stronie 52-53
Edukacja matematyczna
Temat: Zadania różne- powtórzenie.
- Rozwiąż zadania- karty pracy wysłane droga elektroniczną.
Edukacja techniczna
Temat: Serowe fantazje.
- Wykonaj: serowe koreczki- skorzystaj z przepisów znajdujących się w książce kucharskiej.
JĘZYK ANGIELSKI
Przypominamy dni tygodnia; video
https://www.youtube.com/watch?v=MEWyhzMS560
Czynności w ciągu dnia ; video
https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM
Pomyśl w jakie dni wykonujesz które czynności