PLASTYKA, TECHNIKA 20.05.2020

20.05.2020r

Plastyka klasa IV

.Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” -Temat: Do dzieła! Laurka dla Mamy.

(Można wykorzystać pomysły i propozycje przedstawione poniżej lub wykonać według własnego pomysłu - technika dowolna)

1.. https://ekodziecko.com/laurka-dla-mamy

2.. https://polki.pl/rodzina/dziecko,5-pomyslow-na-laurke,10079579,artykul.html

Technika klasa IV

Podręcznik do techniki „Jak to działa?”- Temat: Manewry na drodze Podsumowanie..

  1. Uzupełnij zdania podanymi sformułowaniami.

(lewej krawędzi, na wzniesienie, zmiana kierunku jazdy, przejeżdżaniu obok, wyciągnąć rękę, przejściu dla pieszych)

  • Aby zasygnalizować zamiar włączenia się do ruchu, rowerzysta musi .............................................................. i wskazać planowany kierunek jazdy.
  • W celu skręcenia w lewo na skrzyżowaniu na jezdni jednokierunkowej należy najpierw dojechać do jej ............................................................................................ .
  • Wymijanie polega na .............................................................. pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
  • Nie wolno wyprzedzać m.in. na .............................................................. i w trakcie wjeżdżania .............................................................. .
  • Zawracania polega na .............................................................. .

Technika klasa VI

Podręcznik do techniki „Jak to działa?” – Temat: To już wiem!

Podaj rok powstania najważniejszych wynalazków ludzkości - propozycje

Wynalazek

Rok

Koło

4000 p.n.e.

Prasa drukarska Gutenberga

Silnik parowy

Silnik spalinowy

Telefon

Żarówka

Samochód

Radio

Samolot

Telewizja

Komputer

Internet

Smartfon

Technika klasa V

Podręcznik do techniki „Jak to działa?”- Temat: ABC zdrowego życia.

Żywność i żywienie.

ABC zdrowego życia

Imię i nazwisko…………………………………………

W zadaniach 1 – 10 tylko jedna odpowiedź jest poprawna. Otocz kółkiem literę, która oznacza poprawną odpowiedź.

  1. Do energetycznych składników odżywczych zaliczamy
    1. węglowodany i tłuszcze.
    2. białka i witaminy.
    3. wodę i składniki mineralne.
  2. Michał zjadł na śniadanie płatki owsiane z mlekiem, Bartek – jogurt owocowy, a Alicja zjadła jajecznicę. Kto dostarczył organizmowi odpowiednią porcję węglowodanów?
    1. Alicja
    2. Michał
    3. Bartek
  3. Zaznacz punkt, w którym wymieniono produkty zawierające najwięcej białek.
    1. chleb, makaron, kasza
    2. marchew, ziemniak, masło
    3. ser, ryba, mleko
  4. Wskaż zdanie fałszywe
    1. Zapotrzebowanie energetyczne to liczba kalorii, jaką należy dostarczyć organizmowi w ciągu doby.
    2. Gdy dwoje ludzi o różnej masie wykonuje tę samą czynność, więcej kalorii spali osoba, która waży więcej.
    3. Kobiety potrzebują w ciągu doby większej ilości kalorii niż mężczyźni.

  1. Wskaż rysunek przedstawiający produkty, które powinniśmy spożywać najrzadziej.
  2. Wskaż zdanie fałszywe.
    1. Nadmiar chemicznych dodatków do żywności może być szkodliwy dla zdrowia.
    2. Konserwanty i ulepszacze żywności oznacza się literą E i liczbą.
    3. Konserwanty, barwniki, aromaty, przeciwutleniacze i stabilizatory dodaje się do żywności po to, aby poprawić jej walory odżywcze.
  3. Wstępna obróbka żywności
    1. dotyczy tylko produktów, których nie można jeść na surowo.
    2. polega na przykład na umyciu lub obraniu warzyw.
    3. jest zbędna, bo powinniśmy spożywać nieprzetworzone produkty.
  4. Wskaż produkt, który przed spożyciem należy poddać obróbce cieplnej.
    1. fasola
    2. jabłko
    3. mleko
  5. Do jakich metod konserwowania żywności zaliczamy kiszenie, czyli wykorzystywanie działania bakterii wywołujących fermentację?
    1. biologicznych
    2. fizycznych
    3. chemicznych
  6. Pasteryzacja to
    1. °
    2. °

  1. *Podaj 5 argumentów przekonujących o tym, że warto pić wodę i że powinna ona być naszym głównym napojem.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Plastyka klasa VII

Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” – Temat: Do dzieła! Laurka dla Mamy.

(Można wykorzystać pomysły i propozycje przedstawione poniżej lub wykonać według własnego pomysłu - technika dowolna)

1.https://ekodziecko.com/laurka-dla-mamy

2.https://polki.pl/rodzina/dziecko,5-pomyslow-na-laurke,10079579,artykul.html

20.05.2020r. Edukacja techniczna klasa 2

1. Temat : Laurka dla Mamy.

(Można wykorzystać pomysły i propozycje przedstawione poniżej lub wykonać według własnego pomysłu - technika dowolna)

2. https://ekodziecko.com/laurka-dla-mamy

3. https://polki.pl/rodzina/dziecko,5-pomyslow-na-laurke,10079579,artykul.html

NAUKA ZDALNA 20.05.2020

ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY

Zadanie dla 5,6 – latków

Obejrzyj filmik Rozwój motyla

https://www.youtube.com/watch?v=4NyZLxhT5DY

Oszukaj w naklejkach pola z kropkami lub liczbami i ponumeruj odpowiednio obrazki, przedstawiające rozwój motyla.

(karty pracy, cz. 4 str. 38)

Wykonaj motyla lub narysuj majową łąkę.

(wyprawka plastyczna, karta nr. 19)

 

Zadanie dla 3,4 – latków

1. Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej „Jesteśmy razem!”

„Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę –

Sama ją namaluje.

Ja tacie samochód umyję

i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady –

obydwaj kochamy tatę?

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę…

Jakie to słowo? RODZINA!”

Odpowiedz na pytania:

- Co dziecko podaruje mamie?

- Co dzieci zrobią dla taty?

- Co to jest rodzina?

- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

2. Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts

JĘZYK POLSKI 19.05.2020

JĘZYK POLSKI - 19.05.2020 r.

KLASA IV

Temat: Piszemy opowiadanie.

Napisz opowiadanie o Twoim spotkaniu z bohaterem baśni pt. „Kryształowa kula”. Pamiętaj o zasadach konstruowania tej formy wypowiedzi.

KLASA V

Temat: Piszemy opowiadanie odtwórcze.

Na podstawie mitu napisz opowiadanie o Ariadnie i Tezeuszu. Pamiętaj o zasadach konstruowania tej formy wypowiedzi.

KLASA VI

Temat: Pierwsi ludzie i życie w raju opisane w utworze „Książka nad książkami” Anny Kamieńskiej.

Przeczytaj utwór „Książka nad książkami” Anny Kamieńskiej ze stron 242-243 podręcznika. Następnie odpowiedz na pytania 1, 2 ze strony 243.

KLASA VII

Temat: Kim był Poirot -bohater powieści kryminalnych Agaty Christie?

Obejrzyj film zamieszczony w linku, następnie napisz kim był Herkules Poirot i jakimi cechami się odznaczał oraz w jaki sposób dochodził do prawdy.

Link https://www.youtube.com/watch?v=Lf28ZGj-8Ls

NAUKA ZDALNA 19.05.2020 R.

ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY

Zadanie dla 5,6– latków

Posłuchaj piosenki „Majowa łąka”.

Jakie zwierzęta dawały koncert na łące?

Jakie wydawały dźwięki?

Dla kogo śpiewały piosenkę dzieci?

https://www.youtube.com/watch?v=cb0dNXPEYoc

5 latki

Pokoloruj klocki. Pamiętaj o tym ,że klocki tego samego kształtu i wielkości powinny być w takim samym kolorze.

( różowe karty pracy, s. 75 )

6 latki

Obejrzyj obrazki. Ułóż do nich zadania. Wpisz odpowiednią liczbę.

( zielone karty pracy, s.56 )

Przeczytaj zadania . Wykonaj do nich rysunki i wpisz odpowiednią liczbę. ( s.57 )

Zadanie dla 3,4 – latków

1. Zabawa z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci , wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a Ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – ciocia.
2. Spróbuj rozwiązać zadania przedstawione na karcie pracy:

http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg?fbclid=IwAR3g9P068zaUTIjxnQat7ZvUsm-it_bdtd8n7OLwOoaxqI5MaIRYEZbUBeM

Wskaż paluszkiem rozwiązania, jeśli nie macie możliwości wydruku.

PLASTYKA 18.05.2020

Plastyka klasa V

Temat: Poznaje i zwiedzam. Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu.

  1. Wykonaj pracę plastyczną - ćwiczenie s. 58.

JĘZYK ANGIELSKI 18.05.2020

JĘZYK ANGIELSKI

Magdalena Górnecka   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Oddział przedszkolny/”0”

Jedzenie słówka piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=YC1HfRDWwQQ

Owoce i warzywa

https://www.youtube.com/watch?v=S2hX3N7mHYk

Co jest smaczne, a co nie

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk


Copyright © Szkoła Podstawowa w Zaborowie. Projekt: gremis