KONKURS WALENTYNKOWY

Sprawozdanie z konkursu pt. „Najpiękniejsza kartka walentynkowa”

 

Z okazji walentynek Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na najpiękniejszą kartkę walentynkową.

Celem konkursu było:

- rozwijanie poczucia estetyki, pomysłowości i kreatywnego myślenia;

- wyłanianie plastycznych talentów;

- poznawanie tradycji i zwyczajów, pochodzących z krajów anglojęzycznych, powoli zakorzeniających się w kulturze polskiej;

- dążenie do stworzenia właściwego nastroju towarzyszącego zwyczajowi ŚWIĘTA ZAKOCHANYCH, opartego na szacunku i poszanowaniu wartości, ideałów oraz przekonań drugiej osoby;

- przybliżanie dzieciom właściwego znaczenia pojęcia „miłość”.

Jury w składzie:

• Przewodniczący- p. Bartosz Grzela

• Członek- p. Ewa Wysocka

• Członek- p. Agnieszka Hinburg

Jury oceniało samodzielność wykonania pracy, walory artystyczne, estetykę, pomysłowość, zgodność pracy z tematem konkursu.

Jury wyłoniło następujące osoby:

 

- w kategorii: PRZEDSZKOLE

20210226 120925

I miejsce – Aleksander Mrozowski oraz Natan Kaczmarczyk

II miejsce – Miłosz Moszczyński

III miejsce – Nadia Borowska oraz Miłosz Nowak

 

- w kategorii: KLASY I-III

20210226 121631

I miejsce – Oliwia Wawrzyniak oraz Wiktoria Bucholska

II miejsce – Oliwia Granica oraz Lena Jastrzębowska

III miejsce – Alicja Kosewska oraz Piotr Moszczyński

 

- w kategorii: KLASY IV-VIII

I miejsce - Weronika Rapkiewicz oraz Oliwia Sumicka

II miejsce - Klaudia Nowak oraz Lena Granica

III miejsce - Karolina Jonczak

W dniu 26.02.2021 r. laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe.

Organizatorzy

Samorząd Uczniowski

MYSLĘ POZYTYWNIE

LUTOWE ZADANIE CERTYFIKACYJNE –
PROJEKT „MYŚLĘ POZYTYWNIE”

W realizację lutowego działania certyfikacyjnego zaangażowana była cała placówka, również nasi najmłodsi uczniowie z grup przedszkolnych. Zadanie zostało wykonane w różnorodnej formie, uczniowie przygotowywali plakaty, aktywnie uczestniczyli w dyskusji dotyczącej tematu przewodniego bieżącego miesiąca, jak również w ćwiczeniach wprowadzających w stan uważności. Młodsi uczniowie chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wdzięczności. Zajęcia przygotowane przez wychowawców, zwłaszcza w starszych klasach, stanowiły dla naszych uczniów okazję do skoncentrowania się na własnych odczuciach, do uświadomienia sobie co niekorzystnie wpływa na nasze procesy koncentracji i w jaki sposób możemy temu zaradzić.

Uczniowie bardzo chętnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach przygotowanych przez wychowawców. Aktywny udział uczestników w zaproponowanych ćwiczeniach, jak sami uczniowie przyznają, umożliwił im skupienie się na własnych emocjach. Dzięki temu uświadomili sobie jak ważna jest kwestia dobrego własnego samopoczucia w trakcie podejmowanych działań.

Zapraszamy do obejrzenia filmowej relacji z naszego działania:

https://www.facebook.com/Szko%C5%82a-Podstawowa-im-Or%C5%82a-Bia%C5%82ego-w-Zaborowie-2625688790806110/videos/?ref=page_internal

Wychowawcy oddziałów przedszkolnych, kl. I, II, III, V, VII, VIII;

                                                      Koordynator projektu: Judyta Psiuk

DZIEŃ MYŚLI BRATERSKIEJ

DZIEŃ MYŚLI BRATERSKIEJ 2021

DMB 2021

Dzień Myśli Braterskiej - to święto przyjaźni obchodzone od 1926 roku przez harcerzy i skautów na całym świecie. Skauci wybrali tę datę, chcąc uhonorować Roberta Baden-Powella, twórcę skautingu i jego żonę Olave Baden-Powell, Naczelną Skautkę Świata. Oboje urodzili się właśnie 22 lutego. Dzień Myśli Braterskiej uświadamia skautom na całym świecie, jak jest ich wielu i to, że wszyscy są dla siebie braćmi niezależnie od koloru skóry, narodowości czy wieku. Z tej okazji Próbna Drużyna Harcerska działająca przy Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Zaborowie przygotowała nagranie, podczas którego harcerze zaprezentowali piosenkę pt. „Harcerskie ideały”.

                                                       Agnieszka Hinburg

                                                  Ewa Wysocka

UKRYTE DZIEDZICTWO

„Ukryte dziedzictwo. Co kryje polska ziemia?”

 

152491219 129151129110323 5816668767660581820 n

,,Ukryte Dziedzictwo" to ogólnopolska kampania archeologiczna poruszająca temat polskiego dziedzictwa narodowego ukrytego w ziemi oraz pracy archeologów. Kampania stanowi także znakomitą promocję tych działań w społeczeństwie. Projekt edukacyjny „Ukryte dziedzictwo. Co kryje polska ziemia?”, w którym wzięli udział uczniowie naszej szkoły, realizowany jest w ramach Programu „Patriotyzm Jutra”.

Archeo

Celem zajęć było przekazanie podstawowej wiedzy o tym, czym jest archeologia, na czym polega praca archeologa oraz dlaczego i jak należy chronić dziedzictwo kulturowe ukryte pod ziemią. Uczniowie dowiedzieli się, jakich odkryć dokonali archeolodzy na terenie Nidzicy i Pielgrzymowa. Obejrzeli zdjęcia naczyń izolacyjnych-garnków z XV w. znalezionych podczas wykopalisk prowadzonych na nidzickim rynku oraz film o kurhanach „Cmentarzysko Gotów koło Nidzicy” z cyklu „Mazurskie Tajemnice” prowadzonego przez ks. Przemysława Kaweckiego.

                                             Anna Kozłowska

DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO

Dzień Języka Ojczystego

152375251 2790657644531996 3546145035769735698 n

Czy język polski jest trudny dla obcokrajowców?

Dlaczego język polski należy do grupy najtrudniejszych języków świata?

Po czym kosmici rozpoznają, że wylądowali w Polsce?

152466746 473417770486702 8431479948724265017 n

Dlaczego warto dbać o poprawną polszczyznę?

Jak przeczytać: ,, Czy tata czyta cytaty z Tacyta” i nie połamać języka?

Jak język polski zareklamować na plakacie?

 

Na te i inne pytania szukaliśmy odpowiedzi w ramach obchodów 21 lutego, czyli Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, ustanowionego przez UNESCO w 1999 roku.

151131954 424975878587125 6775050705987237622 n

 

DJO 2

DJO3

Plakaty wykonali: Klaudia (V kl.), Lena (V kl.), Ada (IV kl.), Nikola (V kl.) , Weronika (V kl.), Ania (IV kl.), Oliwia (V kl.), Hubert(IV kl.), Łukasz (IV kl.), Karol (V kl.) i Jakub (IV kl.).

DZIEŃ BATERII

DZIEŃ BATERII W PRZEDSZKOLU

18 lutego 2021 roku w naszym przedszkolu obchodziliśmy „Dzień Baterii” poznawaliśmy różne ich rodzaje, rozmawialiśmy na temat urządzeń zasilanych bateriami oraz dowiedzieliśmy się, że wyrzucanie baterii w sposób niewłaściwy stanowi wielkie zagrożenie dla środowiska, gdyż substancje, które się w nich znajdują zatruwają glebę i wodę. Są też szkodliwe dla człowieka. Wiemy, że nie wrzucamy baterii do śmietnika – przynosimy je do przedszkolnego pojemnika!!!

planeta

W tym dniu dzieci:

- obejrzały filmik nt. baterii, ich właściwości, szkodliwości i utylizacji;

- zostały zapoznane z budowa i działaniem baterii;

- wykonały pracę plastyczną- „Model ziemi”;

- samodzielnie pokolorowały rysunek baterii;

- przyniosły zużyte baterie, które wrzuciły do specjalnych pojemników dostarczonych do szkoły przez firmę „Reba”.

Podjęte działanie zostało zrealizowane w ramach programu: „Mały mis w świetle wielkiej literatury”- MODUŁ 4: ZMISIOWANY EKO-KALENDARZ.

bateria

 


Copyright © Szkoła Podstawowa w Zaborowie. Projekt: gremis